Pavo


Op deze pagina wordt aan de hand van het 7s-model de kwaliteit van de prestaties van Pavo gemeten. Hierdoor krijg je in een oogopslag een beeld van de prestatie van Pavo. Het 7s-model bestaat uit de volgende s-en: Shared Values (Significante waarden), Strategy (Strategie), Structure (Structuur), Systems (Systemen), Style (Stijl), Staff (Personeel) en Skills (Sleutelvaardigheden).

Pavo
Dhr. De Lange had al lang geleden in de gaten dat het paard meer was dan een werkpaard. Tussen mens en paard schuilde een relatie van emotie, sport en vrije tijd. Naast dit gebruiksdoel, veranderde ook de voedingsbehoefte. Daarom richtte Dhr. De Lange in 1963 Stimulan B.V. op in de stad Zwolle en begon met het produceren van premixen voor kalveren. In 1968 begon Dhr. De Lange met ontwikkelen en produceren van PAarden VOeding en ontstond het merk PAVO. Hier bleek veel vraag naar te zijn en zodoende bleef Stimulan zich alleen nog maar richten op voeders voor paarden.

In 1988 werd Pavo verkocht aan U.T. Delfia B.V. en vestigde het bedrijf zich in 1922 in Terschuur. Vervolgens werd U.T. Delfia B.V. overgenomen door Nutreco. Pavo functioneert tot heden nog steeds onder deze naam.
Na aanleiding van een te kleine productielocatie in Terschuur en geen mogelijkheden voor uitbreiding, werd in 2002 het hoofdkantoor naar Apeldoorn verhuisd en de productielocaties naar Helmond en Heijen. Uiteindelijk is in 2011 het hoofdkantoor nogmaals verhuisd, maar nu naar Boxmeer.
Shared values
Hiermee wordt de missie en visie van het bedrijf bedoeld. De missie van Pavo is als volgt:”Pavo wil als Europees marktleider in paardenvoeding een bijdrage leveren aan de gezondheid van paarden. Vanuit de zorg van haar klanten vertaalt zij de laatste wetenschappelijke inzichten naar vernieuwende voedingsconcepten en kwalitatieve topproducten”. Dit wil zeggen dan Pavo zich bezig houdt met het verbinden van ontwikkelingen in de wetenschap en ontwikkelingen op de markt. Ze ontwikkelen nieuwe producten en voedingsconcepten aan de hand van de wensen van de paardenhouden en de behoeften van het paard.

Strategy
Pavo staat voor drie punten: Quality, Health en Passion.
Quality, omdat de beste kwaliteit grondstoffen worden gebruikt. Maar ook om de verstand van voeding en de kwaliteit van het advies richting de paardeneigenaren.
Health, omdat door middel van de paardenvoeding Pavo een bijdrage wel leveren aan de gezondheid van alle paarden.
Passion, omdat de mensen van Pavo passie hebben voor paarden en voor voeding.
Door deze drie punten na te streven, zorgt Pavo voor goed kwalitatief voer, tevreden paardeneigenaren en gezonde paarden.

Structure
Het bedrijf geeft redelijke structuur weer. Het hoofdkantoor van Pavo is gevestigd in Boxmeer. Vanuit hier worden de productielocaties in Helmond en Heijen gestuurd. Pavo richt zich alleen op paardenvoeders en is hier dus ook helemaal in gespecialiseerd. De werknemers hebben allen niet alleen passie voor voeding, maar ook voor paarden. Pavo heeft over geheel Nederland afnemers, verschillende winkels en bedrijven bestellen voer bij Pavo. Ook zijn er veel particulieren bekende paardeneigenaren die voer direct via Pavo bestellen. Op de site van Pavo zijn ook webshops te vinden, waardoor mensen over heel de wereld paardenvoeding van Pavo kunnen bestellen.

Systems
Paardeneigenaar kunnen door de adviseurs van Pavo professioneel geadviseerd worden welk brok nou het best voor welk paard is. Een fokmerrie moet namelijk weer hele andere voeding krijgen als een sportmerrie. Naast de adviseurs kunnen mensen ook via de website advies krijgen, vragen stellen en informatie bemachtigen over de verschillende producten.

Style
Bij Pavo heeft iedereen dezelfde passie en iedereen staat voor hetzelfde: voer ontwikkelen om gezonde paarden te krijgen. Elke werknemer streeft hiernaar en is bezig om dit zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen. Het paard staat hoog in het vaandel bij deze organisatie.

Staff
De werknemers van Pavo hebben, zoals al eerder is benoemd, niet alleen passie voor voeding. Ze hebben ook een grote passie voor paarden. De werknemers worden aangenomen als ze kennis hebben in het vak, maar ook verstand en passie voor paarden. Overdag zijn de werknemers op kantoor of op pad voor Pavo aan het werk, maar in de vrije uurtjes besteden ze alle tijd aan hun tweede grote passie: paarden! Door de twee passies te combineren, krijg je werknemers die de drie punten van strategie volledig naleven.

Skilss
Als paardenvoerfabrikant streeft Pavo ernaar om zo gezond mogelijk voer te ontwikkelen voor elk individueel dier. Maar elk paard is anders en elke discipline heeft zijn eigen problemen. De wetenschap staat daarom rondom paardenvoeder nooit stil. Pavo heeft speciale medewerkers in dienst die alles weten rondom de allernieuwste inzichten. Samen met onderzoeksinstituten, zoals Wageningen Universiteit en de Gezondheidsdienst voert Pave verschillende soorten onderzoek uit om het paardenvoer elke keer weer naar een hoger niveau te tillen.

Helaas is door een tekort aan informatie het onderdeel Style niet volledig geformuleerd.

Bron:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten